~Aku, Kau Dan Kamu~

ari sab2 so aku msk pjbt lewat lah skt kan...fikir bos xade xsngke plak dlm dok aku dah nak mule on pc bos kesygan pun smpai..alamakkkk ape lg selmt pg tok..kekeke :))..dah settlekan ape yg ptut so aku pun ngadap ler keje2 yg ade ni smbil dgr lagu..ni memg perngai aku wat keje smbil dgr lagu kalu x kang aku bosan jer nak bt keje ni smpai hbs..kekeke pemalas btl kan..dlm pd 2 'dia' msg aku kat ym..ntah mcm mane bukalah kisah awl perkenln kitorg..indah???teramat indah bile org yg kt syg akn sentiase dekt kat ht kt walupn jauh tp sume 2 xkekal lame..lbh byk episod sedih n org yg akn slalu sedih aku ler sape lg..yg boleh lyn sedih aku ni menangis jer...aku pernh garapkn sajak utk die...HANYA DIA...

tatkala sunyi menjelma di hati...
tatkala sepi bermaharajalela....
di setiap sudut penjuru jiwa....
aku pertaruhkan kuasa cinta...
pabila kau hadir bersama bahagia...
namun, segalanya terduga...
apakah ikhlas kasihmu buatku...
apakah tulus rindu yang kau ucapkan..
apakah diri ini bererti hadirmu..
jauh di segenap hati yang kerdil ini..
aku tadahkan tangan memohon...
memasang telinga agar mata hati ini...
bisa menjadi tegar dan tidakkan goyah...
nur kasih antara kau dan aku...

tapi sume 2 xkekal lame..mlh aku meyakini stp yg bermule pst akan ade cbran n dugaanyer jd aku n 'dia' xlari dr melalui stp detik yg gentg 2..suke..marah...derita..sepi..sumenyer dicampur aduk menjd 1 hggakn kt rase apekah aku msh sbr nak lalui sume bnd ni???sume org boleh n akn ckp bnd yg same..

sy sygkan awk..
sy rindukan awk..
sy xkan sakitkn hati awk...
sy akn jg awk sebaik mungkin...
sy ikhlas menerima awk seadanya...

hati xpernh menipu tp tahu or tak mainan persn..sakit bukan hggakn ko akn cb pakse diri ko utk tdk rase rindu or syg kat die lg..mane mgkin aku mampu bina impian seindah dulu sedgkn ape yg aku hrp2kan akhirnye lebur mcm 2 ajer..aku dah xmampu nak tgung rase sakit lg ckplah ape yg aku dah rase..aku xpernh mrhkn die membenci die apth lg sbb bg aku sumenyer berlaku ats kehndak dan keten2an DIA..aku dah pun menerima segala2nye ngn ht yg terbuka..

acapkali menganyam impian
acapkali menyimpul harapan
kini yang tinggal hanya kenangan
yang tersurat tidak terungkai
yang tersirat semakin kusut
lalu aku tersungkur jatuh
tanpa dia di sisi menemani
tanpa dia memimpin tangan ini
tanpa dia meniupkan semangat
lantas aku mulai sedar
rindu yang datang tak kan lama
cinta yang hadir tak kan subur
kasih yang disemai mulai layu
tapi apakan daya
tangan yang menggapai
kaki yang melangkah
akhirnye lemah gemalai
namun yang tertulis tetapkan terlukis
takkan mampu diubah menjadi lukisan indah
yang tercoret hanyalah cebisan bayangan
yang makin kelam....

p/s : mfkan diri ni andai pernh menyakiti htimu tnp sedar

Comments

Popular posts from this blog

Front Page CTU101 Assignment

22hb03thn2016 jam 1.50 ptg

Biru Turquoise