Wednesday, March 14, 2012

Senyum senyum n senyum


senyum 2 sedekah jd senyumlah kt seikhlas hati,org kate kalu kt slalu senyum awet muda huhuhu betul or x but not sure tp yg pasti senyum 2 adalh penawar segala kedukaan iaitu bermkne kt redha ats ape jua dugaan yg dihadapi.alhamdulillah...

bile berckp pasal senyum kan aku teringt kat 1 lagu ni,cite pasal senyum lah alahai sape penyanyi erk??ishhh aku xingtlah tp lagu die lebih kurg mcm ni lah...

kacak luar
kacak dalam
kacak dengar sini
kalau saya senyum
awak mesti senyum sekali
kalau kita senyum
semua orang berjangkit
bila semua orang senyum
dunia tiada penyakit

haa smpai mcm 2 skali bgsnye senyum ni,leh bt kt xade penyakit>hasad dengki,rasa xpuas hati,iri hati n mcm2 lg lah penyakit2 hati yg boleh meroskkn akhlak manusia ni.jd utk elak kan perkara2 mcm 2 kt kenelah senyum yer...

senyum lah seikhlas hati walupn kt xkenal sape org 2 kurg2nye kt dpt tunjuk kan yg kt ni tinggi budi bahasa,saling hormat menghormati jd jgn lah sombg yer...


Tuesday, March 13, 2012

Doa Buat Suami>RAHIMI

Ya Allah...
Sekiranya suami ku ini pilihan Mu di Arash...
Berikanlah aku kekuatan dan keyakinan untuk terus bersamanya...
Sekiranya suami ku ini adalah suami yang akan membimbing tangan ku di titian Mu...
Kurniakanlah aku sifat kasih dan redha atas segala perbuatannya...
Sekiranya suami ku ini adalah bidadara untuk ku di Jannah Mu...
Limpahkanlah aku dengan sifat tunduk dan tawaduk akan segala perintahnya...
Sekiranya suami ku ini adalah yang terbaik untuk ku di dunia Mu...
Peliharalah tingkah laku dan kata-kata ku dari menyakiti hatinya...

Amin...

Ya Allah Ya Tuhan Kami
Engkaulah yang Maha Agung
yang telah menciptakan qadha' dan qadar ini
ksmi pohon restu dan keredhaan Mu
jadikanlah ikatan ini selamanya
diberkati oleh Mu agar
sentiasa dilimpahi dengan
keimanan dan kasih sayang dan peliharalah ia
semoga ianya akan berkekalan dengan rahmat Nya
dan cahaya kasih Mu di dunia ini
dan di akhirat nanti ...
serta dikurniakan zuriat yang soleh dan soleha
Ya Allah
satukanlah hati dua hamba Mu ini
sepertimana Engkau satukan hati
Adam dan Hawa,Yusuf dan Zulaikha
dan seperti Engkau satukan hati
Muhammad S.A.W dan Siti Khadijah

Amin Ya Rabbal Alamin







Selesai Sudah>Selamat Pengantin Baru Iena&Adin

alhamdulillah adik aku yg ke-3>alang selmt diijabkabulkn dgn jejaka pilihn nyer.along doakn moga ksh syg kekal dunia akhirat n jodoh berpanjngn n umahtagga sentiase dlm barakahNya.segala pnat lelah aku berbaloi sbb ape yg dirncg berjln dgn baik.tahniah jgk dgn mak n ayh sbb dpt menatu baru so bertmbh lah ahli keluarga kt,moga2 cept dpt'org'baru...

tp xdpt nak postkn gmbr sbb kebyakn gmbr photographer yg amik kan so aku xberkesemptn utk amik bt koleksi bff aku ni>blog.tp xaper next time kalu ade pic nyer pasti aku akn postkn bt tatapn temn2 yg mngunjungi bff aku...

13hb>selasa aku mule keje lepas 3hari aku ct menyetelkn segala mcm hal lepas kenduri,bdn pun penat2 so thanks kat bos yg prihatin n luluskn cuti aku.huhuhu.tp biaselah keje wak2 cuti sek memg xbest,sunyi jer xade sape pun.so xadelah keje ngular ajelah...

buat alang,welcm 2 the new world>umahtangga.senangkn lah hati suami.sentiase ade tika suami susah or senang.sentiase jd pendokong dlm ape jua situasi n jdlah isteri yg diamanhkn oleh Allah utk menjg maruah n harta suami.InsyaAllah...amin

22hb03thn2016 jam 1.50 ptg

Assalamualaikum.. Selamat petang.. Ade di pejabat n sekrg ni wak2 rehat..tp kebiasaan nye aku x rehat lah sbb nye nnt xade org plak kat op...