Posts

Showing posts from March, 2012

Senyum senyum n senyum

Image
senyum 2 sedekah jd senyumlah kt seikhlas hati,org kate kalu kt slalu senyum awet muda huhuhu betul or x but not sure tp yg pasti senyum 2 adalh penawar segala kedukaan iaitu bermkne kt redha ats ape jua dugaan yg dihadapi.alhamdulillah...
bile berckp pasal senyum kan aku teringt kat 1 lagu ni,cite pasal senyum lah alahai sape penyanyi erk??ishhh aku xingtlah tp lagu die lebih kurg mcm ni lah...
kacak luar kacak dalam kacak dengar sini kalau saya senyum awak mesti senyum sekali kalau kita senyum semua orang berjangkit bila semua orang senyum dunia tiada penyakit
haa smpai mcm 2 skali bgsnye senyum ni,leh bt kt xade penyakit>hasad dengki,rasa xpuas hati,iri hati n mcm2 lg lah penyakit2 hati yg boleh meroskkn akhlak manusia ni.jd utk elak kan perkara2 mcm 2 kt kenelah senyum yer...
senyum lah seikhlas hati walupn kt xkenal sape org 2 kurg2nye kt dpt tunjuk kan yg kt ni tinggi budi bahasa,saling hormat menghormati jd jgn lah sombg yer...

Doa Buat Suami>RAHIMI

Image
Ya Allah...Sekiranya suami ku ini pilihan Mu di Arash... Berikanlah aku kekuatan dan keyakinan untuk terus bersamanya... Sekiranya suami ku ini adalah suami yang akan membimbing tangan ku di titian Mu... Kurniakanlah aku sifat kasih dan redha atas segala perbuatannya... Sekiranya suami ku ini adalah bidadara untuk ku di Jannah Mu... Limpahkanlah aku dengan sifat tunduk dan tawaduk akan segala perintahnya... Sekiranya suami ku ini adalah yang terbaik untuk ku di dunia Mu... Peliharalah tingkah laku dan kata-kata ku dari menyakiti hatinya...
Amin...
Ya Allah Ya Tuhan Kami Engkaulah yang Maha Agung yang telah menciptakan qadha' dan qadar ini ksmi pohon restu dan keredhaan Mu jadikanlah ikatan ini selamanya diberkati oleh Mu agar sentiasa dilimpahi dengan keimanan dan kasih sayang dan peliharalah ia semoga ianya akan berkekalan dengan rahmat Nya dan cahaya kasih Mu di dunia ini dan di akhirat nanti ... serta dikurniakan zuriat yang soleh dan soleha Ya Allah satukanlah hati dua hamba Mu ini sepertimana Engka…

Selesai Sudah>Selamat Pengantin Baru Iena&Adin

Image
alhamdulillah adik aku yg ke-3>alang selmt diijabkabulkn dgn jejaka pilihn nyer.along doakn moga ksh syg kekal dunia akhirat n jodoh berpanjngn n umahtagga sentiase dlm barakahNya.segala pnat lelah aku berbaloi sbb ape yg dirncg berjln dgn baik.tahniah jgk dgn mak n ayh sbb dpt menatu baru so bertmbh lah ahli keluarga kt,moga2 cept dpt'org'baru...
tp xdpt nak postkn gmbr sbb kebyakn gmbr photographer yg amik kan so aku xberkesemptn utk amik bt koleksi bff aku ni>blog.tp xaper next time kalu ade pic nyer pasti aku akn postkn bt tatapn temn2 yg mngunjungi bff aku...
13hb>selasa aku mule keje lepas 3hari aku ct menyetelkn segala mcm hal lepas kenduri,bdn pun penat2 so thanks kat bos yg prihatin n luluskn cuti aku.huhuhu.tp biaselah keje wak2 cuti sek memg xbest,sunyi jer xade sape pun.so xadelah keje ngular ajelah...
buat alang,welcm 2 the new world>umahtangga.senangkn lah hati suami.sentiase ade tika suami susah or senang.sentiase jd pendokong dlm ape jua situasi n jdla…

Hantaran>>RAHIMI

Image

Hantaran>>SALWA

Image